Miten muuttuu oppiminen?

Opetushallituksen Oppimisen tulevaisuus 2030 -barometrissa päivitetään kolmannen kerran peruskoulun ja lukion tulevaisuuden suunnat. Päivittämisen tekee erityisen ajankohtaiseksi opetussuunnitelmien uudistamistyö, jonka tulokset astuvat voimaan lukuvuonna 2016-2017.

Uusia opetussuunnitelmia ennakoidaan (OPPIMISEN TULEVAISUUS 2016) ja haudotaan (OPS-HAUTOMOT) myös näillä eBarometri.fi-sivuilla, joilla on omat tietopalvelut myös koulun johtamiselle (HELSINKI 2.0) ja ammatillisen opetuksen (AMMATILLINEN KOULUTUS) ennakoinnille. Alla tulevaisuusbarometrin aineistoja vapaaseen käyttöön:

  • TOINEN KOULU, TOINEN MAAILMA
  • Oppimisen tulevaisuus 2030
  • Hannu Linturi ja Anita Rubin
  • Julkaisija: Tulevaisuuden tutkimuskeskus
  • Julkaisusarja: Tutu-julkaisuja 1/2011
  • ISBN 978-952-249-060-5 (kirja)
  • ISBN 978-952-249-061-2 (pdf)
  • ISSN 1797-1284
  • Pdf: perusopetus 2030.pdf
  • TOINEN KOULU, TOINEN MAAILMA
  • Lukion tulevaisuus 2030
  • Linturi, Rubin ja Tiina Airaksinen
  • Julkaisuja: Otavan Opiston Osuuskunta
  • Julkaisusarja: Tulevaisuus, Pedagogia 2/2011
  • ISBN 978-952-6605-00-5 (pdf)
  • ISSN-L 2242-1297
  • ISSN 2242-1297
  • Pdf: lukio_2030

Kalvosarjat

Videot

Yksi vastaus artikkeliin ”Miten muuttuu oppiminen?

  1. Päivitysilmoitus: Hallituksen rakennepoliittinen ohjelma ja lukion tulevaisuus 2030 -teesit | Verkkopedagongi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>